Prova på dag på Strömma!

Gick upp kl 6 imorse, Tog fram ridkläder som jag skulle ha med mig.
Sen åkte vi till stallet och hämtade min hjälm och väst, efter det på väg :)

Skulle vara där vid kl 9 men vi kom dit halv xD
Så vi gick runt och tittade lite och sen gick vi upp i herrgården där vi skulle vara.
Vid nio-tiden så började det, fick lite information sen bytte vi om till hästkläder.
Vi som va där för att prova på hästhållning möttes i stallet och fick varsin häst.
Jag fick Juan en jätte trevlig fux valack.
När vi va klara så gick vi upp till manegen och satte upp.
Vi värmde upp och körde lite tempoväxlingar... Shit vilket stort steg Juan hade :D
Sen galopperade vi lite, Underbar galopp.
Efter en stund så ställde hon upp hindret och vi hoppade.
Juan va en jätte trevlig kille som lyssnade men va väldigt stark.

Sen fick vi gå och äta och efter det red vi igen.
Fast denna gången balans övningar.
På Cocktail så red vi barbacka med en voltigegjord :)
Där vi skulle släppa händerna, vri på kroppen, rida lätt och sen i galoppen så skulle vi vri på hela överkroppen och släppa händerna :)
Det va skit kul!
På Kassanova så va det samma fast i sadel, när jag skulle galoppera så piska en tjej till honom så han blev rädd och stack å bocka å skutta utan att jag höll i mig xD
Snacka om bra balans :)

Sen hade vi rundvandrig på gården och gick till grisarna, fåren och kossorna å myste :)
När man va hos kalvarna så typ sög dom på mina händer som att dom diade.. Bara för söta :)

Tog tyvärr inga bilder :(
Ni får nöja er med bara texten :)

Nu ska jag se på waterworld och sen nana :)
Natti natt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: